Libor Milota si definitivně zajistil i zbývající tituly ve sprintových hodnoceních třídy GT3, Dennis Waszek se zase stal šampionem GTC sprintu. Závěrečný podnik letošního ročníku ESET Cupu na Masarykově okruhu v Brně přinesl stáji GT2 Motorsport spoustu důvodů k radosti.
Do víkendu Milota vstupoval už s jistotou titulu šampiona GT3 sprintu v rámci ESET Cupu i s jistotou titulu v celkovém pořadí sprintových GT závodů mistrovství republiky. Současně byl velmi blízko k tomu, aby se stal také celkovým vítězem ESET Cupu, celkovým vítězem GT sprintu ve FIA CEZ, vítězem hodnocení GT3 sprintu ve FIA CEZ i vítězem klasifikace GT3 sprintu v mistrovství republiky. A to se mu nakonec podařilo. Na Masarykově okruhu totiž v rámci třídy GT3 opanoval oba sprintové závody.
„Myslím si, že lépe to dopadnout nemohlo. V týmu panuje velké nadšení. Jsem rád, že jsme udrželi chuť závodit až do úplného konce. Měl jsem z toho opravdu dobrý pocit, jak po sportovní stránce, tak po té výsledkové,“ raduje se Milota, který si ale současně uvědomuje, že na svém letošním úspěchu nemá zásluhu ani zdaleka jen on sám.
„Mým inženýrem byl Erik Janiš. Fantasticky se mi s ním spolupracovalo. Pomáhal mi s nastavením auta a tak dále. Jeho práce pro nás měla ohromný přínos. Moc si toho vážím. O nic menší zásluhu ale mají na tomto úspěchu také mechanici David Schoř, Marek Borovička a Roman Zimčík, kteří opravdu makali srdcem. Děkuji i manažerovi stáje Mirage Motorsport Jirkovi Procházkovi, Milanu Galášovi a GT2 Motorsportu, kteří nám rovněž pomáhali. Na prvním místě je ale samozřejmě moje rodina, tedy přítelkyně Zuzka a děti. Děkuji, že se mnou mají trpělivost a podporují mě. Je to náš společný úspěch,“ říká s pokorou.
Nedělní vítězství ve třídě GT3 znamenalo pro Milotu i celkový triumf mezi vozy GT. V sobotu se musel sklonit před Josefem Zárubou a Dennisem Waszkem s výkonnějšími vozy Lamborghini Huracán ze třídy GTC. V sobotním výsledku sehrála roli i skutečnost, že se Milota snažil jet především na jistotu.
„Hlava to samozřejmě nemá ráda. Mně už ale není dvacet a věděl jsem, že potřebuji hlavně získat body. Kdybych první sprint nedojel, musel bych za každou cenu dojet ten druhý. Z mého víkendu by se tím stal dlouhý příběh plný nervozity a před nedělním sprintem bych byl pod obrovským tlakem, protože bych věděl, že ho musím za každou cenu dojet. Já jsem ale chtěl mít hezký víkend. V sobotu jsem získal body, které jsem potřeboval a zbytek víkendu jsme tak mohli strávit v pohodě,“ vysvětluje Milota svůj přístup.
V sobotu se sice snažil vyvarovat nebezpečných situací, v neděli si ale vše vynahradil. O akci totiž rozhodně neměl nouzi. Více než vyrovnaným soupeřem mu byl Josef Záruba. Jezdec stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra chtěl zopakovat sobotní triumf a Milotovi tak nedal až do samotného konce nic zadarmo. Při jednom ze soubojů dokonce došlo mezi dvojicí i ke kontaktu. I přesto si ale Milota bitvu užil.