Vrchy / Brněnský drak 2023

Triumf mezi historiky i bronz pro Porsche. To byl vstup GT2 Motorsportu do vrchařské sezony

Jedno vítězství pro Jaroslava Práška v kategorii 5 s monopostem Chevron B42 F2 i třetí místo pro Pavla Bejdu s novým Porsche 911 ve skupině 3. Tak začala letošní sezona vrchařského mistrovství republiky pro stáj GT2 Motorsport na Masarykově okruhu v Brně.

V nedělním závodě se sice mohli u týmu radovat ze dvou pódiových umístění, sobota pro stáj ale tak úspěšná nebyla. Šance úřadujícího mistra kategorie 5 mezi historiky Jaroslava Práška totiž vyhasly velmi brzy.

„Z těhlice nám vypadla jedna matka, rozbila se poloosa a dvacet metrů za startem mi kolo odešlo dozadu,“ mrzelo jezdce s monopostem Chevron B42 F2.

Zatímco sobotní účinkování Jaroslava Práška skončilo už v úvodu první závodní jízdy, Pavel Bejda do cíle dojel. Jeho vystoupení se ovšem neslo především ve znamení sžívání se s novým autem. Ve skupině 3 obsadil pátou příčku.

Zatímco sobota GT2 Motorsportu žádné trofeje nepřinesla, v neděli už to bylo o něčem jiném. Počasí sice jezdcům situaci zkomplikovalo a začínalo se na mokré trati, která v průběhu dne osychala, Jaroslav Prášek si však s nesnadnými podmínkami poradil výborně a v kategorii 5 zvítězil.

„Jsem spokojen. Na novodobá dvoulitrová auta jsem ztratil zhruba jen dvě vteřiny, což je dobré. Byla zima a pneumatiky na vodě moc nefungovaly. Sice mi to nevadilo, ale časy nebyly nic moc. V první jízdě jsem jel ještě na mokrých pneumatikách. Pro tu poslední už jsem ale přezul na suché. To už se mi jelo hezky,“ měl Prášek radost.

Spokojen mohl být i Pavel Bejda. Také on se totiž dokázal v záludných podmínkách probojovat až na stupně vítězů. Ve skupině 3 skončil na třetí příčce.

„Třetí místo je v této konkurenci slušné. První den jsem si zvykal na auto. Jel jsem s ním totiž první závod a tak chvíli trvá, než si člověk zvykne. Druhý den ale hodnotím kladně,“ uvedl.

S výsledkem byl sice Bejda spokojen, trochu ale litoval volby pneumatik: „Jel jsem na mokrých gumách. Někteří to ale odhadli lépe a už přezuli na suché. Polosuchý asfalt a mokré gumy sice byly takovou zvláštní kombinací, jelo se mi ale dobře a podařilo se mi zajet docela dobrý čas,“ dodal.